Dag 14 in Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Lauke Dun - WaarBenJij.nu Dag 14 in Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Lauke Dun - WaarBenJij.nu

Dag 14 in Budapest

Door: Lauke

Blijf op de hoogte en volg Lauke

13 September 2015 | Hongarije, Boedapest

De onder velen van jullie bekende term 'brakke zondag' was wel van toepassing op deze dag... Rond een uur of half 2 onze bedjes uitgerold en na een warme douche om 4 uur ons ontbijt opgegeten. De bananenpannenkoekjes gingen er overigens erg goed in!

Rond een uur of 5 toch maar besloten als echte Sjonnies in onze 'chillkleding' de geliefde trappen af te sjokken op zoek naar een supermarkt die open was. Het brood was op en morgenochtend moesten we toch echt weer de collegebanken in, dus het leek ons wel handig in ieder geval iets naar binnen te kunnen werken voor we de benauwde en klamme metro in zouden stappen. Deze lucht valt namelijk niet erg goed op de maag. Het opzoeken van een open supermarkt bleek echter geen gemakkelijke klus: vrijwel alles is hier, zelfs in deze grote, toeristische stad, pot- en potdicht op zondag. Na allerlei richtingen op gelopen te zijn, bleek dat zich een supermarkt tegenover ons appartement bevindt. Dit was al een nieuwtje voor ons, toen de tweede er meteen achteraan kwam: hij is open! We kochten de benodigde spullen en hebben ons daarna weer direct in ons appartementje teruggetrokken. Vervolgens zijn we als welkomstcomité op de bank gaan zitten om de M'etjes op te wachten die elk moment terug konden keren uit Eger. Dit gebeurde ook letterlijk vijf minuten later en na een enorme groepsknuffel was huize Krot Kapot weer helemaal herenigd.

Logischerwijs waren de mama's moe van hun trip en had niemand op deze luierdag zin om te koken, dus zijn we naar onze geliefde Hello Gyros man gelopen (die overigens vandaag niet aan het werk was) om onze avondmaaltijd af te komen halen.

Daarna is iedereen al gauw onder de wol gekropen.

Sziasztok!